Kuvaus
BMW R 18 First Edition
BMW R 18 vakiovarusteina mm. BMW Motorrad Integral ABS -jarrut, Dynamic Brake Control -hätäjarruavustin, LED-ajovalot, MSR dynaaminen moottorijarrun säätö, Vilkkuihin integroidut taka- ja jarruvalot, Avoin kardaaniveto, Keyless Ride -avaimeton ajo, Ajotilamoodit (Rain, Roll, Rock), Kromatut alkukäyrät, Kahvanlämmittimet.
BMW R 18 First Edition -mallissa vakiovarusteiden lisäks: Metallinen satulan merkki, Double Pinstripe -maalaukset tankissa ja takalokasuojassa, Kroamatut jarrusatulat, Kromatut venttiilikopat, Kromattu moottorin etukoppa, Kromattu ilmansuodatinkotelo, Kromatut jarru- ja kytkinvivut.
Hahmottele R 18 rakenne, joka sopii juuri sinun tyyliisi
Kaikkien aikojen tehokkain 2-sylinterinen Boxer moottori
BMW R 18 -mallin ydin on sen Big Boxer 2-sylinterinen moottori, joka on täysin uudelleen kehitetty. BMW Motorrad esittelee nyt tämän uuden, erittäin erottuvan moottorin yksityiskohtaisesti. Uudella ”Big Boxer”:lla on samat rakenteelliset piirteet, jotka tekivät ensimmäisestä BMW Motorrad boxer moottorista kuuluisan. Kapasiteetiltaan suurin koskaan sarjatuotannossa käytetty kaksisylinterinen Boxer moottori, on 1 802 cm3: n moottori, jonka iskun pituus on massiiviset 100mm. Moottorin teho on 67 kW (91 hv) nopeudella 4 750 rpm. Suurin vääntömomentti 158 Nm on jo saatavana nopeudella 3 000 rpm. Nämä ominaisuudet takaavat valtavan voiman yhdistettynä ison pyörän massaan mutta myös moitteettoman ajosuorituksen tarkkaan harkitun painosuhteen ansiosta. Tämän tason suorituskyky ja vääntömomentti ovat etuja ajon aikana. Moottorin kampiakseli on taottu karkaistusta teräksestä ja siinä on ylimääräinen päälaakeri, joka oli tarpeen valtavan sylinteritilavuuden vuoksi. Tämä estää kampiakselin ei-toivottujen taivutusvärinää.
Moottorin tilavuus: 1802 ccm
Teho: 67 kW
Vääntömomentti: 158 nm
Moottorin suurin kierrosnopeus on 5 750 rpm, joutokäyntinopeus 950 rpm.
Jäähdytys ilma / öljy, pystysuoraan jaettu moottorin kotelo ja kolmoislaakeroitu kampikammio.
Uusi ”Big Boxer” on ilma- / öljyjäähdytteinen, siinä on suuret uurteiset sylinterit ja sylinterinkannat ja se painaa 110,8 kg – vaihdelaatikko ja imujärjestelmä mukaan lukien. Siinä on pystysuunnassa halkaistu alumiinimoottorikotelo.