Kuvaus
Kawasaki KX450
- Kevyt paino sekä kevyt ja ketterä käsiteltävyys. Kevyt ja ketterä käsiteltävyys edistää uuden moottorin myötä nopeammat kierrosajat. Startin ja uuden jousikeulan tuoman lisäpainon vuoksi, on pyörän kokonaispaino saatu kuitenkin pidettyä minimissään. Tuloksena erittäin kilpailukykyinen KX450, jonka kokonaispaino on vain 110 kg – painon lisäystä vain 1,3 kg.
- Sähköstartti. Nopea moottorin käynnistäminen mahdollisen nurinajon jälkeen voi tehdä juuri ratkaisevan eron maaliviivalle saavuttaessa tai hitaamman joukkion takaa noustessa.
- Säädettävä ECU. Tämä kevyt ECU-yksikkö on suunniteltu vastaamaan motocrossissa vaadittavaa tarkkuutta sekä laajoja säätömahdollisuuksia. ECU:ssa on valmiina kolme erilaista moottorikarttaa, jotka ovat hyviä esiasetuksia erilaisille radoille. Perusasetuksen lisäksi löytyy aggressivisempaa hiekkaradoille suuunniteltua karttaa tai vaikkapa liukkaalle savelle soveltuvaa asestusta. Lisäksi näitä kaikkia saadaan muokattua kuljettajan toiveiden mukaisesti KX FI -kalibrointikitin avulla. Samalla kalibrointikitillä voidaan ohjelmoida myös KX250:n asetuksia.
- Hydraulinen kytkin. Kawasakin ensimmäinen hydraulinen kytkin motocrosspyörässä tarjoaa suoremman ja kevyemmän tuntuman.
- Renthal Fatbar. A factory-style ø28.6 mm Renthal aluminium Fatbar, a popular aftermarket part, is now a standard feature.
- Helppo moottorin säätö DFI-järjestelmällä. Moottorin säätäminen ei ole koskaan ollut näin helppoa kuin DFI-järjestelmän liittimillä. Uusi moottorinohjaus sisältää kolme pikavalintaista tehokarttaa (Soft, Standard ja Hard). Kuljettaja voi helposti vaihtaa soveltuvaan ohjelmaan vaihtamalla DFI-järjestelmän liitintä. KX FI Kalibrointisarjalla voidaan liittimiä esiohjelmoida kuljettajalle sopivaksi.
Moottori
- Moottorin tyyppi
- Nestejäädytteinen nelitahtinen yksisylinterinen
- Sylinteritilavuus
- 449 cm³
- Sylinterin halkaisija x iskun pituus
- 96 x 62,1 mm
- Puristussuhde
- 12.5:1
- Venttiilijärjestelmä
- DOHC, 4 venttiiliä
- Polttoainejärjestelmä
- Polttoaineen suihkutus: Ø 44 mm x 1
- Sytytysjärjestelmä
- Digital DC-CDI
- Käynnistysjärjestelmä
- Sähkö
- Voitelu
- Painevoitelu, puolikuiva öljypohja
Voimansiirto
- Vaihteisto
- 5 vaihdetta
- Toisioveto
- Ketju
- Ensiövedon välityssuhde
- 2.727 (60/22)
- Välityssuhde, 1. vaihde
- 1.750 (28/16)
- Välityssuhde, 2. vaihde
- 1.412 (24/17)
- Välityssuhde, 3. vaihde
- 1.188 (19/16)
- Välityssuhde, 4. vaihde
- 1.000 (19/19)
- Välityssuhde, 5. vaihde
- 0.875 (21/24)
- Toisovedon välityssuhde
- 3.846 (50/13)
- Kytkin
- Märkä monilevy, manuaalinen
Jarrut & Jousitus
- Jarrut, etu
- Yksi puolikelluva 270 mm jarrulevy. Kaksimäntäinen jarrusatula
- Jarrut, taka
- Yksi 250 mm jarrulevy
- Jousitus, etu
- 49 mm käännetty teleskooppihaarukka säädettävällä puristus- ja paluuvaimennuksen säädöllä.
- Jousitus, taka
- Uusi Uni-Trak, puristusvaimennuksen 2-alueisella (hidas/nopea) säädöllä sekä paluuvaimennuksen ja esijännityksen säädöllä.
Runko & Mitat
- Rungon tyyppi
- Perimeter-runko, alumiini
- Takaylitys
- 122 mm
- Etupyörän liike
- 305 mm
- Takapyörän liike
- 307 mm
- Rengas, etu
- 80/100-21 51M
- Rengas, taka
- 120/80-19 63M
- Ohjauskulma V/O
- 42° / 42°
- P x L x K
- 2185 x 820 x 1265 mm
- Akseliväli
- 1485 mm
- Maavara
- 340 mm
- Polttoainesäiliön tilavuus
- 6,2 litraa
- Istuinkorkeus
- 955 mm
- Omamassa
- 110,0 kg