Kuvaus
Kawasaki Ninja H2R
Tehokas ahdin
Tehokkaan ahtimen suunnittelussa on hyödynnetty Kawasaki Heavy Industries Groupin moottoripyöräsuunnitteluyksikön lisäksi myös muiden yksiköiden osaamista.
Öhlins TTX36 Rear Suspension
The addition of Öhlins’ highly acclaimed TTX shock offers numerous rider benefits:
– Increased rear stability
– excellent damping and increased riding comfort
– Increased rear stability
– Superb feedback from the road
– More stability at speed.
Ram Air -ilmanotto
Moottorille johdetaan ilma Ram Air -ilmanottoaukoista ahtimen kautta. Suuri ilmanottoaukko kuvastaa, kuinka paljon moottori tarvitsee ilmaa tuottaakseen yli 300 hv.
Titaaninen pakojärjestelmä
Ninja H2R -mallissa ovat alkukäyrät ja äänenvaimennin titaania.
Aerodynaaminen muotoilu
Ninja H2R -mallin muotoilu on aerodynaaminen ja poikkeaa perinteisten supersport-mallien muotoilusta.
Jäähdytys
Moottori on haluttu pitää kompaktina lisäämällä Ninja H2R -malliin öljyn jäähdytin, jolla lisätään jäähdytystä moottorissa, vaihteistossa ja ahtimessa.
KCMF (Kawasaki Cornering Management Function)
KCMF monitors engine and chassis parameters throughout the corner—from entry, through the apex, to corner exit—modulating brake force and engine power to facilitate smooth transition from acceleration to braking and back again, and to assist riders in tracing their intended line through the corner. On the Ninja H2, KCMF oversees the following systems:
– KTRC (including traction, wheelie and sliding control)
– KLCM
– KIBS (including pitching and corner braking control)
– Kawasaki Engine Brake Control
Elektroninen läppärunko
Täysin elektronista läppärunkoa ohjaa ECU-yksikkö, jolla polttoaineen ja ilman seossuhde moottorille on oikea. Elektronisella ohjauksella saadaan tasainen ja voimakas moottorin voimantuotto.
Sähköinen Öhlins-ohjausiskunvaimennin
Sähköinen Öhlins-ohjausiskunvaimennin on esisäädetty pyörän nopeuden tunnistavaksi. Hitaissa nopeuksissa vaimennus on pienempi ja suuremmissa nopeuksissa vaimennusta lisätään ohjauksen vakauttamiseksi.
Erikoispinnoite
Kawasaki’s new Highly Durable paint features a special coat that allows scratches to repair themselves, enabling the paint to maintain its high-quality finish†. * Soft and hard segments in the coat work together like a chemical spring, creating a trampoline effect that absorbs impacts. † Notes: 1. In some cases, it takes about one week for recovery. 2. The paint will not recover in the case of scratches caused by a coin or key, or zip fasteners.
Ilmanohjaimet
Ilmanohjaimet ovat sijoitettu ylös etukatteeseen.
Vaihteisto
Vaihteisto on sujuva ja nopeatoiminen. Tämän tyyppisiä vaihteistoja käytetään kilpakäytössä.
Kawasaki River Mark -symboli
Ninja H2R -mallissa on käytetty Kawasakille historiallista River Mark -logoa.
Bank angle display
New instrument features include bank angle display and max bank angle recording function (possible thanks to the addition of the Inertial Measurement Unit)
Hydraulitoimintoinen kytkin
Korkealaatuinen hydraulitoimintoinen kytkin on helppokäyttöinen ja tunnokas. Kytkimessä on käytetty Brembon komponentteja sekä siinä on luistokytkin.
Jarrut
Suuret ja tehokkaat ø330 mm Brembon puolikelluvat 5,5 mm paksuiset levyjarrut monobloc-jarrusatuloilla.
Moottorin rakenne
Moottorin rakenne on suunniteltu suurille tehoille.
Bosch IMU
The use of Bosch’s compact IMU allows an additional layer of precision to be added to the already high-level KTRC, KLCM and KIBS.IMU enables inertia along 6 DOF (degrees of freedom) to be monitored. Acceleration along longitudinal, transverse and vertical axes, plus roll rate and pitch rate are measured.
Sylinterikansi
Sylinterikannen jäähdytyskanavat ovat muotoiltu niin, että moottorin suuren tehon tuottama lämpö palotiloissa ohjataan tehokkaasti jäähdyttimelle.
KQS (Kawasaki Quick Shifter)
Ninja H2R -malli on ensimmäinen Kawasaki-moottoripyörä, jossa on vaihtamisavustin (quick shifter) vakiona.
Ristikkorunko
Ristikkorungon rakenne tuo keveyttä ja vastaa pyörän suorituskyvyn vaatimuksiin sekä on ulkonäöltään huomiota herättävä.
Takahaarukka
Ninja H2R -mallissa on yksipuoleinen takahaarukka.
Ajoasento ja ergonomia
Ajoasento on suunniteltu koviin nopeuksiin ja rata-ajoon. Istuimen takaosassa on kuljettajan koon mukaan säädettävät pehmusteet, jotka tukevat lantiota voimakkaissa kiihdytyksissä.