Kuvaus
Kawasaki Ultra 310R – Aja kuin ratamoottoripyöräilijä, mutta vedessä
Elektroninen trimmin säätö
Tämä järjestelmä mahdollistaa virtauspumpun suuttimen portaattoman kulman säädön elektronisesti ± 8°, joka helpottaa kuljettajaa ajon aikana säätämään rungon suhdetta veden pintaan sekä parantamaan kääntyvyyttä ajo-olosuhteiden mukaan.
Muotoiltu runko
Jyrkkä V-mallinen runko mahdollistaa moottoripyörämäiset nopeat käännökset. Tämä vähentää kuljettajaan kohdistuvaa sivuttaista G-voimaa, jolloin kuljettaja voi paremmin keskittyä ajamiseen. 22.5° V-kulma on todettu parhaimmaksi jyrkkiä käännöksiä tehtäessä. Tästä on saatu tulokseksi ULTRA 310 -mallien helppo käsiteltävyys ja käännösominaisuudet.
Muotoiltu istuin
Ultra 310R -mallin istuin on suunniteltu eritoten urheilulliseen ajoon. Istuimen muoto tukee kuljettajaa ja antaa hyvän ajotuntuman vauhdikkaassa ajossa.
Hitaan ajon toiminto
Tämä on kätevä toiminto alueille, missä on aaltojentekokielto tai nopeusrajoitus. Se säätelee moottorin kierrosnopeutta niin, että jetin etenemisnopeus on 8 km/h.
Säädettävä ohjaustanko
Ohjaustankoa voi säätää korkeussuunnassa sekä eteen ja taakse.
Tehokas 1498 kuutioinen moottori
Mekaanisella ahtimella ja välijäähdyttimellä varustettu Ultra 310R:n 4-sylinterinen, 1498 cc, nestejäähdytteinen moottori antaa paljon tehoa ja vääntöä, 221 kW (300 hv).
Digitaalinen mittaristo
Selkeä mittaristo LCD-näytöllä sisältää veden- ja ilman lämpötilamittarin, kellon, ajastimen, osamatkamittarin, tuntimittarin, kierroslukumittarin, nopeusmittarin ja maksiminopeus -muistitoiminnon.
Elektroniset kaasuläpät
Elektroniset kaasuläpät, joilla hallitaan ULTRA 310R:n tehokasta suorituskykyä.
Kawasaki Smart Steering/SLO -ohjausjärjestelmä
KSS (Kawasaki Smart Steering) täydentävä ohjausjärjestelmä on suunniteltu avustamaan kuljettajia heidän opetellessa kääntymistä ja vesijetin hallintaa. Smart Learning Operation, eli (SLO)-toiminto antaa uusille kuljettajille mahdollisuuden tutustua ja opetella laitteen käyttöä ja hallintaa pienemmillä tehoilla, ennen kuin otetaan käyttöön oranssi virta-avain, jolla täydet tehot päästetään valloilleen.
Kawasaki Ultra 310R TEKNISET TIEDOT
- Moottorin tyyppi: Nestejäähdytteinen nelitahtinen nelisylinterinen rivimoottori
- Sylinteritilavuu: 1498 cm³
- Sylinterin halkaisija x iskun pituus: 83 x 69,2 mm
- Puristussuhde: 8.2:1
- Venttiilijärjestelmä: DOHC, 16 venttiiliä
- Polttoainejärjestelmä: Polttoaineen suihkutus: Ø60 mm x 1
- Sytytysjärjestelmä: Digitaali
- Käynnistysjärjestelmä: Sähkö
- Maksimiteho: 221 kW {300 hv} / 8000 min
- Maksimivääntö: 277 N•m {28,2 kgf•m} / 6000 min
- P x L x K: 3370 x 1195 x 1155 mm
- Polttoainesäiliön tilavuus: 78 litraa
- Paino ajokunnossa: 475 kg