Search
Close this search box.

BMW R 18 FIRST EDITION nyt saatavilla

BMW R 18

BMW R 18 FIRST EDITION nyt saatavilla

Yksi kevään odotetuimpia prätkäuutuuksia on varmasti BMW R 18 moottoripyörämalli. Baijerilaisten todellinen taidonnäyte sai julkistuksen 1.4.2020 koronakriisin keskellä virtuaalisessa esittelyssä.

Mitä BMW R 18 sitten pitää sisällään? Uuden 1800 kuutioisen bokserimoottorin, tarkkaan valikoidut ja käsin viimeistellyt osat sekä linjakkaan mutta silti rohean ulkonäön joka täysin uutta mutta silti jollain tavalla tuttua BMW designia. Melkoinen paketti.

FIRST EDITION, VAIN ENSIMMÄISESSÄ ERÄSSÄ

R 18 mallista julkaistaan tänä vuonna ”First Edition” numeroitu erikoiserä.
Jos haaveenasi on R 18 nyt on aika toimia, koska koko Pohjoismaille on varattu todella rajoitettu määrä.

Hinta First Edition erikoismallille on 31 000€ sisältäen autoveron.
Katso lisää hinnoittelusta ja lisävarusteista täältä.

BMW R18 Fist Edition 2020 motorbike 1


First Edition

BMW R 18 FIRST EDITION on ensimmäinen BMW Motorrad moottoripyörä, joka on lisävarusteltu täysin uusilla ja tarkkaan valikoiduilla osilla. Näitä osia et ole koskaan ennen nähnyt missään muualla.

FIRST EDITION ERIKOISPIIRTEET:
Metallinen BMW kohomerkki satulassa
Tankin ja etuhaarukan yksityiskohdat (double pinstriping)
Kromatut yksityiskohdat, kuten: jarrusatulat, sylinterikansi, moottorin etuosa, ilmanottoaukot, vaihde- ja jarrupoljin.

BMW R 18 varusteet pohjolan tyyliin

R 18 First Edition mukailee Pohjoismaisia standardeja, sillä se tulee sisältämään näille leveysasteille sopivia ominaisuuksia kuten lämmitetyt kahvat pohjolan rapeisiin aamuihin. Vakiovarusteisiin kuuluu myös mm. avaimeton ajo, ajomoodit, LED-valot sekä 5 vuoden tehdastakuu.

Julkaisuhetkellä lisävarusteiksi on saatavilla mm. mäkilähdönavustin, PRO ajovalot, peruutusvaihde, varashälytin ja matkustajapaketti. Katso lisävarusteiden hinnat tuote sivultamme.


BMW Motorrad esittelee R 18 ”Big Boxer” -moottorin

Big Boxer on kaikkien aikojen tehokkain BMW Boxer moottori, jolla on historialliset juuret ja se omaa täyden vääntömomentin.

BMW Motorrad R 18 -malli on moottoripyöräilyä sen aidoimmassa muodossa: Kun ihmisen vaistomaisuus ja moottorin tekniikka yhdistyvät yhdeksi tunteeksi, joka on enemmän kuin vain ajamisen tunnetta. Koettu tunne on voimakas aistikokemus, joka on havaittavissa vain sisimmässäsi. Tämä on moottoripyöräilyä aidommillaan.

Moottoripyörämalli R 18 muutti totaallisesti BMW Motorrad moottoripyörien klassisen olemuksen nykyaikaan, etenkin muodon suhteen, enemmän kuin mikään muu BMW moottoripyörä ennen sitä. Vain pelkästään katsomalla BMW R 18 -mallia saadaan avartava näkemys siitä, mitä lähituleveisuudessa BMW Heritage -kokemus tulee olemaan. Tämä kokemus on niin uudelleen jalostettu, ettei tälläistä ole ennen BMW Motorrad maailmassa nähty.

Kaikkien aikojen tehokkain 2-sylinterinen Boxer moottori

BMW R 18 -mallin ydin on sen Big Boxer 2-sylinterinen moottori, joka on täysin uudelleen kehitetty. BMW Motorrad esittelee nyt tämän uuden, erittäin erottuvan moottorin yksityiskohtaisesti. Uudella ”Big Boxer”:lla on samat rakenteelliset piirteet, jotka tekivät ensimmäisestä BMW Motorrad boxer moottorista kuuluisan.

Kapasiteetiltaan suurin koskaan sarjatuotannossa käytetty kaksisylinterinen Boxer moottori, on 1 802 cm3: n moottori, jonka iskun pituus on massiiviset 100mm. Moottorin teho on 67 kW (91 hv) nopeudella 4 750 rpm. Suurin vääntömomentti 158 Nm on jo saatavana nopeudella 3 000 rpm.

Nämä ominaisuudet takaavat valtavan voiman yhdistettynä ison pyörän massaan mutta myös moitteettoman ajosuorituksen tarkkaan harkitun painosuhteen ansiosta. Tämän tason suorituskyky ja vääntömomentti ovat etuja ajon aikana.

Moottorin kampiakseli on taottu karkaistusta teräksestä ja siinä on ylimääräinen päälaakeri, joka oli tarpeen valtavan sylinteritilavuuden vuoksi. Tämä estää kampiakselin ei-toivottujen taivutusvärinää.


TEKNISET TIEDOT PÄHKINÄNKUORESSA

Moottorin tilavuus: 1802 ccm
Teho: 67 kW
Vääntömomentti: 158 nm
Moottorin suurin kierrosnopeus on 5 750 rpm, joutokäyntinopeus 950 rpm.
Jäähdytys ilma / öljy, pystysuoraan jaettu moottorin kotelo ja kolmoislaakeroitu kampikammio.
Uusi ”Big Boxer” on ilma- / öljyjäähdytteinen, siinä on suuret uurteiset sylinterit ja sylinterinkannat ja se painaa 110,8 kg – vaihdelaatikko ja imujärjestelmä mukaan lukien. Siinä on pystysuunnassa halkaistu alumiinimoottorikotelo.

Uudessa ”Big Boxerissa” on neljä venttiiliä, kaksoissytytys, moderni polttokammion arkkitehtuuri, imusarjan ruiskutus ja BMS-O-moottorin hallintajärjestelmä, joka takaa parhaimman vääntömomentin sekä optimaalisen kulutuksen ja pienemmät päästöt. ”Big Boxer” moottori käyttää klassista OHV-kokoonpanoa sen venttiilikäyttöä varten – kuten BMW Motorrad käytti noin 70 vuoden ajan klassisissa moottoripyörissään.

Toisin kuin nykypäivän laajalle levinnyt moottoritekniikka, venttiilivälyksen kompensointia ei suoriteta hydraulisten osien avulla, vaan – kuten useimmissa klassisissa ilmajäähdytteisissä BMW-kaksiventtilaisissa boxereissa vuosikymmenien ajan: yhden säätöruuvin ja yhden lukkomutterin avulla kutakin venttiiliä kohti.


BMW Motorrad on myös päättänyt lisätä R 18 mallien takuuta 2 vuodella, joten siinä on nyt 5 vuoden tehdastakuu.

Pyydä tarjous BMW R 18 erikoismallista.

JAA TÄMÄ ARTIKKELI

TILAA UUTISKIRJE

Liity uutiskirjeemme tilaajaksi ja saat uutiset ja tarjoukset tietoosi aina ensimmäisenä!